2013. január 16., szerda

Menekülés egy emlékképtől

Nehéz felejteni az életben. Mikor azt gondolod, hogy továbbléptél, örökre eltemetted a múltat, tisztességes búcsút vettél tőle, akár egy sikeres hamvasztás; "porból lett, s most porrá lészen". Boldogan sétálsz az utcán, már nem cipeled azt a súlyos koporsót vállalod, mi egykor a lelket is képes volt kipréselni belőled.Hol eddig csupa könny, s sikoltás mocsara bugyogott, most édes, megrészegítő meggyfa virágzik s vonzza maga köré a mosolyt, a vidámságot. Imádom ezt az érzést, olyan önfeledt és határtalan, kifogyhatatlannak tűnő boldogság szirup, s nevetések buja erdeje.
Azt mondják egyszer mindennek vége. Mikor továbblépünk az emlék is csupán mosolyt fakaszt, de merre a tovább és ki lép? Tegnap is el akartam látogatni arra a gyönyörű helyre, elbújni a fa dús lombjai közt,s arcomba szívni a mámort. De nem találtam. Sehol. Akárhányat pisloghattam, kétségbeesésemben a lelkemet is kiordítottam, de újfent a már már bugyogó, rémisztő mocsárfolyamot találták meg szemeim. Hol eddig pillangók kergetőztek, jácint illata töltötte meg a teret, most nem érzek mást, csak sivár, kietlen, tűztől perzselődött pusztát, akár a pokol, jobban égette bőrömet, mint egy millió fokon égő lávafolyam tengere. Kétségbeesés és magány szaga csapta meg orrom, s hányni tudtam volna a gerincemen végigfutó undortól és rettegéstől. Fekete boltozat ölelte magába a rétet, s vele együtt én is a sötétségbe vesztem. Megint.
Nehéz felejteni a múltat, még évek után is lehetetlennek tűnő. Kitudja, az idő talán tényleg gyógyír a fájó sebekre. Egyszer talán képes leszek úgy nevetni, hogy ne a te mosolyod jusson az eszembe. Szaladni úgy, hogy ne a gyermekkorról álmodozzak, mikor minden oly egyszerű volt és magától értetődő. Felkelni anélkül, hogy ne a miérteken járjon az eszem. Lefeküdni boldogan, úgy gondolni a napra, mint egy régóta vágyott búcsú. Valami elmúlt, de aznap valami új is kezdetét vette. Egy nap talán ezt hívhatom a jelennek.

Placebo-Meds


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése